Az EFOP-3.2.3-17-2017-00021 pályázat megvalósítása

„Digitális környezet a köznevelésben az

Egri Főegyházmegye oktatási intézményeiben”

Szemléletformáló kampány

Választott digitális programcsomagjaink

1. Szövegértési kompetencia fejlesztése

LEGO StoryStarter csomag alkalmazásával

A LEGO StoryStarter támogatja az anyanyelvi kompetenciák, különös tekintettel a szövegértési, szövegalkotási képesség fejlesztését oly módon, hogy a tanulók a LEGO elemek felhasználásával jeleneteket alkothatnak, ezeket korszerű IKT eszközök segítségével rögzíthetik, sorba rendezhetik, és digitális történetté fűzhetik össze: meséket, kiadványokat, filmeket tervezhetnek, melyeket feliratokkal és narrációval láthatnak el.

A történetalkotás és a filmek elkészítése során fejlődik a tanulók kooperatív készsége és a kognitív kompetenciáik is, hiszen a feladat megértése, a történet megtervezése és kreatív megalkotása, illetve a feladat végrehajtása során a tanulók folyamatosan kommunikálnak egymással, elosztják egymás között az elvégzendő feladatokat.

A LEGO StoryStarter a szenzomotoros fejlesztést összekapcsolja az anyanyelvi képességek és a digitális kompetenciák fejlesztésével, miközben jelentős mértékben javul a szem-kéz koordináció. Az olvasmányok, tananyagok feldolgozása vagy önálló történetek alkotása izgalmas, kreatív feladatot jelent a gyerekek számára, és könnyen sikerélményhez juttatja őket, megalapozva ezzel az élményalapú ismeretelsajátítást. A LEGO StoryStarterrel élvezetessé válik a tanulás!

2. Matematikai kompetencia fejlesztése

GEOMATECH – Játékos, interaktív, digitális matematika feladat- és tananyagrendszer programcsomag alkalmazásával

A GEOMATECH projekt keretében, az egyes tantárgyi ismeretek játékos, digitális oktatására létrehozott digitális tananyagegységek tanórai, illetve tanórán kívüli alkalmazása javítja az oktatás hatékonyságát, növelik az órák játékosságát és élményszerűségét és aktívan hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a gyerekek számára elvont, matematikai feladatok vizualizálása és láthatóvá tétele révén segítséget nyújtson a tananyag gyorsabb és eredményesebb megértéséhez és elsajátításához.

3. Természettudományos megismerés támogatása

GEOMATECH – Élményalapú, interaktív, digitális természettudományi feladat- és tananyagrendszer programcsomag alkalmazásával

Egységes, digitális pedagógiai szemléletben készült digitális természettudományos (döntően fizika) tananyag, oktatási és támogatási rendszer az általános iskola felső tagozatán fizikát, biológiát, kémiát oktató pedagógusok számára.

4. Szövegértési kompetencia fejlesztése

BaCuLit A tanítás és tanulás sikerességének támogatása a tantárgyi szövegek feldolgozásán keresztül

A továbbképzés célja, hogy a résztvevők megismerjék azokat a taneszközöket és elsajátítsák azokat az új módszertani eljárásokat, amelyek hatékonyan, pozitív irányban befolyásolják az olvasás mint össz tantárgyi feladat tanítását felső tagozaton és középiskolában, és hozzájáruljanak ezen korosztály szövegértési kompetenciáinak fejlesztéséhez.

A projekt finanszírozása az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap Társfinanszírozásával, az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretén belül valósul meg.


2019.10.08. – Geomatech – Velünk játék a tanulás! 1-4. évfolyam

 Az alsós kollégák megismerkedtek a Geomatech képzésen tanultakkal.Gyakorlati segítséget kaptak, hogy ezeket a digitális tartalmakat saját munkájukba be tudják illeszteni.


2019.10.08. – Geomatech -Élményszerű matematika 5-8. évfolyam. 

 Elméleti és gyakorlati megközelítést nyújtottunk annak érdekében, hogy az érdeklődést felkeltsük a Geomatech képzésen megismertekhez. A Geogebra által fejlesztett applikációt és számítógépes programot megismerhették, kipróbálhatták az érdeklődők.


2020.05.28. – LEGO Story Starter csomag megismertetése

  A LEGO Story Starter programcsomag vonzóvá, játékossá teheti a diákok számára az ismeretek elsajátítását, a sokoldalú személyiség fejlődését.Az egymás közti kommunikációban, szórakozásban a számítógép és az okostelefon használatában is nagy segítséget nyújt ez az innováció.


2021. 05.12. – BaCuLit össztantárgyi olvasás fejlesztése

    A tanár-diák “olvasás a tanulásért” folyamatát ez a program hatékonyan tudja segíteni. Minden tantárgyhoz kötődő olvasási stratégiákkal ismerkedtek meg a hallgatók.

Category:
© TPC Kft. 2019
Megszakítás